إني لا أُ ريد "هذا" الإسلام بل أريد "ذلك"

yes, I want 'This' Islam but not 'Thatt, Islam

By anonymous وصلنا من مجهول

     
 

I don’t want ‘this’ Islam but ‘that’ one

إني لا أُ ريد "هذا" الإسلام بل أريد "ذلك"

They asked me: Do you want Islam to be a source for legislation from legislative sources: I said: yes but I want that Islam that:

قالوا لي هل تريد أن يكون الإسلام مصدراً من مصادر التشريع ، فقلت لهم نعم ولكنى أريد ذلك الإسلام:

·      gave the man freedom of thought and choosing his the faith: "The truth is from your Lord": Let him who will believe, and let him who will, reject (it )”

الذى أعطى للإنسان حرية الفكر واختيار العقيدة

فمن شاء فليؤمن ومن شاء فليكفر

Holy Quran (18 -29)

قرآن كريم  (18- 29)

I want Islam that don’t compulse to peform its rituals:

Let there be no compulsion in religion: Truth stands out clear from Error: whoever rejects evil and believes in Allah hath grasped the most trustworthy hand-hold, that never breaks. And Allah heareth and knoweth all things”.

إني أُريد إسلاماً لا يُكره أحد على أداء شعائره

لا إكراه في الدين قد تبين الرشد من الغى

Holy Quran (2-256)

قرآن كريم  (2-256)

I want islam that evaluate people by the love in their heart and not that Islam which jusge them by what they wear: "But only he (will prosper) that brings to Allah a sound heart;

). أُريد إسلاماً يُقِيّم الناس بالمحبة التي في قلوبهم وليس ذلك الإسلام الذى يُقيمهم بما يلبسون فالله تعالى قال في كتابه العزيز

 يوم لا ينفع مال ولا بنون إلا من أتى الله بقلب سليم

 

Holy Quran (26-89)

قرآن كريم (26-889)

I want Islam that is kind to the poor, orphan and the prisons of war whatever his faith, race or belief:

“And they feed, for love of Him, the poor, the orphan, and the prisoner”. It did not say only feed the Muslim, only the Muslim orphan, and only the Muslim prisinor.

الإسلام الذى يحنوا على المسكين واليتيم والأسير أيّاً كان دينهُ أو عرقه أو عقيدته فقد قال تعالى:

ويطعمون الطعام على حبهِ مسكيناً ويتيماً وأسيراً

ولم يقل ويطعمون المسكين المسلم أو اليتيم المسلم أو الأسير المسلم فقط.

Holy Quran (76-9)

قرآن كريم (9-76)

yes, I want Islam defend churches and non-Muslims temples as they defend our mosques:

“By Allah's will they routed them; and David slew Goliath; and Allah gave him power and wisdom and taught him whatever (else) He willed. And did not Allah Check one set of people by means of another, the earth would indeed be full of mischief: But Allah is full of bounty to all the worlds”.

نعم أُريد إسلاماً يُدافع أتباعه عن كنائس ومعابد غير المسلمين كما يدافعون عن المساجد فالله تعالى هو القائل

 ولولا دفع الله الناس بعضهم ببعض لهدمت صوامع وبيع وصلوات ومساجد يذكر فيها أسم الله كثيراً).

Holy Quran (2-251)

قرآن كريم (2-251)

I want Islam that rises by humility and sublime by mercy and forgiveness not by damnation and arrogance:

“And, [O Muhammad], say, "My Lord, forgive and have mercy, and You are the best of the merciful."

نعم أُريد إسلاماً يعلوا بالتواضع ويسموا بالرحمة والمغفرة لا باللعنات والكبر فالله تعالى هو القائل ”وقل ربى اغفر وارحم وأنت خير الراحمين).

Holy Quran (23-118)

قرآن كريم (23 – 118)

I want That Islam whose followers worship with the followers of other faiths and pray with them:

“And keep thy soul content with those who call on their Lord morning and evening, seeking His Face; and let not thine eyes pass beyond them, seeking the pomp and glitter of this Life; no obey any whose heart We have permitted to neglect the remembrance of Us, one who follows his own desires, whose case has gone beyond all bounds”.

It did not say Your (own) God but “their” God.

نعم أُريد ذلك الإسلام الذى يتعبد أتباعه مع أهل الديانات الأخرى ويصلون معهم كما قال تعالى ”وأصبر نفسك مع الذين يدعون ربهم بالغداة والعشى ولا تعدوا عيناك عنهم”)  فلم يقل القرآن "وأصبر نفسك مع الذين يدعون ”ربك” بل قال ”ربهم"

Holy Quran (18-28)

قرآن كريم ((18 – 28)

I want That Islam whose followers witness the truth even upon themselves as

O you who have believed, be persistently standing firm for Allah , witnesses in justice, and do not let the hatred of a people prevent you from being just. Be just; that is nearer to righteousness. And fear Allah; indeed, Allah is Acquainted with what you do”.

نعم أُريد ذلك الإسلام الذى يشهد أتباعه بالحق والصدق ولو حتى على أنفسهم كما قال ربى:

”كونوا قوامين لله شهداء بالقسط ولو على أنفسكم أو الوالدين أو الأقربين

Holy Quran (5-8)

قرآن كريم ((5- 8)

Yes. I want That Islam in which soul rises above the letters and words:

And thus have We revealed to thee the Word by Our command. Thou didst not know what the Book was, nor what the faith. But We have made it (the revelation) a light, whereby We guide such of Our servants as We please. And truly, thou guidest mankind to the right path,

نعم أريد ذلك الإسلام الذى تسموا فيه الروح فوق الأحرف والكلمات كما قال ربى:

 وكذلك أوحينا إليك روحاً من أمرنا ما كنت تدرى ما الكتاب ولا الإيمان نوراً نهدى به من نشاء من عبادنا

 

Holy Quran (42-52)

قرآن كريم (42 -52)

Yes, I want That Islam makes it followers “worshipers” “It is not (possible) that a man, to whom is given the Book, and Wisdom, and the prophetic office, should say to people: "Be ye my worshippers rather than Allah's": on the contrary (He would say) "Be ye worshippers of Him Who is truly the Cherisher of all: For ye have taught the Book and ye have studied it earnestly."

That is those whose noble work is seen by people and make them worship  their creator.

نعم أُريد ذلك الإسلام الذى يجعل أتباعه ”ربانيين” كما قال ربى ”ولكن كونوا ربانيين

أي أولائك الذين يرى الناس أعمالهم الحسنه فيقدسوا وجه خالقهم ومبدعهم

Holy Quran (3-79)

قرآن كريم ((3- 79)

yes, I want That Islam which makes us officiate the innovation of God as God is:

“Wonderful Originator of the heavens and the earth, and when He decrees an affair, He only says to it, Be, so there it is.

and respect the antoginistic view and see in it a beuty in its importance as God said: “ If thy Lord had so willed, He could have made mankind one people: but they will not cease to dispute”.

نعم أُريد ذلك الإسلام الذى يجعلنا نُقدس الإبداع فالله تعالى هو "بديع السماوات والأرض1"

ونحترم الفكر المخالف ونرى فيه جمالاً لأهميته فقد قال ربى

ولوشاء ربك لجعل الناس أُمةً واحده ولايزالون مختلفين2” قرآن كريم ().

Holy Quran (2-117)1; (118-8)2

قرآن كريم  (2-117)1, 118-28

Yes, I want Islam whose followers’ eyes weep when hear verses from the Quran, the Bible and the Pentateuch and shivers the skin who believed in him when they see the beuty of God in the flowers, butteflies and seashells as God His Mighty said in the His Hadith Sacred text “ Allah is beautiful, and He likes beauty”

 

نعم أُريد إسلاماً تزرف أعيُن أتباعه دمعاً حينما يسمعون آيات الله في القرآن والإنجيل والتوراة وتقشعر جلود من آمن بهِ حينما يرون جمال الله في الورود والفراشات وقواقع البحار فالله تعالى كما قال في حديثه القدسي

 جميل يحب الجمال

Hadith

حديث

Yes, believe me I endorse That Islam which has been abandoned and forgotten by many as God says in Quran: “And the Messenger has said, "O my Lord, indeed my people have taken this Qur'an as [a thing] abandoned."

نعم صدقوني إني أُؤيد ذلك الإسلام الذى هجره ونسيه الكثيرون كما قال ربى في يوم الدين

 وقال الرسول يا رب إن قومي اتخذوا هذا القرآن مهجورا" قرآن كريم (25 – 30).

Holy Quran (25-30)

قرآن كريم (25-30)

If these features that allows the respect of thinking, the varieties and differences and glorify beauty and innovation is Islam’s scholarly Reference (Marja’iyya’) would welcome it. If the understanding of “Reference (Marja’iyya’) “ by some is forcing people for religious rituals and suppressing chirch building and temples, and issueing rules on the people and describing them by blasphemy and infidelity then it is not welcome.

فإن كانت تلك الصفات والتي تسمح باحترام الفكر والتنوع والاختلاف وتقدس الجمال والأبداع هي مرجعية الإسلام فأهلا وسهلاً بها. وإن كان مفهوم المرجعية عند البعض هي إكراه الناس على شعائر الدين وقمع بناء كنائسهم ومعابدهم وإصدار الأحكام على البشر، وينعتهم بالكفر والزندقة، فلا أهلاً ولا سهلاً بتلك المرجعية

They don’t want for us “That” Islam which was descended to human but an Islam fo the slavery of people.

لا يريدون لنا "ذلك" الإسلام الذي أنزل الله للناس

بل "إسلام" يستعبدون هم به الناس!